Gra miejska

Wstęp fabularny

Dawno, dawno temu, za siedmioma górami, siedmioma lasami na terenie grodu Kraka żył smok, który terroryzował miasto i kazał dostarczać sobie ofiary z bydła, grożąc porwaniem i pożarciem mieszkańców miasta. Wielu śmiałków bezskutecznie próbowało go wywabić z jego jamy i zabić. W końcu znalazł się sprytny szewczyk, który wypchał barana siarką i wrzucił do jamy smoka. Ten pożarł przynętę i zaczął pić wodę z Wisły, by ugasić pragnienie. Pił tak długo aż pękł i od tego czasu gród był wolny od zagrożenia.

Jednak Smok Wawelski powrócił do Krakowa. Do inspektora krakowskiej policji doszły ostatnio słuchy o istnieniu organizacji terrorystycznej o kryptonimie SMOK, która ma zamiar wysadzić w powietrze niektóre budowle w mieście. Wczoraj komisariat dostał w anonimowym mailu nietypowe zdjęcia zagrożonych wybuchem budynków. Jednak policja musi zbadać, jakie miejsca one przedstawiają.

Wczuwacie się w rolę agentów specjalnych krakowskiej policji i macie za zadanie odgadnąć na podstawie zdjęć, jakie budynki są na nich pokazane. Co więcej, musicie zapisać ich dokładny adres, udać się do tego miejsca i zrobić mu zdjęcie jak najwierniej odpowiadające podanym zdjęciom. Dzięki temu policja się dowie, czy te budynki faktycznie znajdują się w Krakowie. Gdy potwierdzicie nam, będziemy mogli wysłać na podane przez Was adresy ekipę antyterrorystyczną i udaremnić wybuch ukrytych bomb. Oprócz tego dostaniecie serię zadań dodatkowych. Spieszcie się, na całość macie nieco ponad godzinę, każdy zespół agentów pracuje na własną korzyść, a najlepszy otrzyma hojną premię. Liczymy na Was, uratujcie Kraków przed powrotem SMOKA!”

Zasady gry

  1. Jesteście podzieleni na grupy (patrz plik Grupy).
  2. Przez cały czas trwania gry grupa trzyma się razem, rozdzielenie się grupy grozi dyskwalifikacją.
  3. Każda grupa pracuje na swoją korzyść.
  4. Nie wolno wchodzić do podziemi, wszystkie zdjęcia są widoczne z poziomu ulicy.
  5. Nie wyciszajcie telefonów i stawcie się na czas w wyznaczonym miejscu. Każda minuta spóźnienia obniża Waszą punktację.
  6. Na stronie zwn.almukantarat.pl pojawi się folder ze zdjęciami od SMOKA.
  7. Dostaniecie mapkę z zaznaczonymi przybliżonymi obszarami, na których znajdują się obiekty, które macie odnaleźć, zapisać ich adres i zrobić im zdjęcie jak najwierniej oddające zdjęcie z listy. Pamiętajcie, że jakość kadru ma znaczenie. Kilka zdjęć nie ma zaznaczonych obszarów, musicie odnaleźć je samodzielnie.
  8. Wygrywa drużyna, która uzyska najwięcej punktów za zrobione zdjęcia i adresy a także za Zadania Dodatkowe, które są słabiej punktowane, ale również są ważne.
  9. Zapiszcie sobie zdjęcia od SMOKA na telefonie, by nie musieć używać Internetu w terenie.

Zadania Dodatkowe

I

Wiadomo, że SMOK komunikuje się ze swoimi wspólnikami za pomocą licznej grupy gołębi pocztowych. Należy ją wytropić i udokumentować to jednym zdjęciem, by policja mogła ją później namierzyć. Liczy się tylko jedno zdjęcie, na którym jest jak najwięcej gołębi.

II

 

Materiały

https://drive.google.com/open?id=12XWN6i7i84UYGLO4faP6lEPcR2r3od6r

https://drive.google.com/open?id=1CHLJmtFn0T1lL0dKRfrvl3GagRA76DM0

https://drive.google.com/open?id=1xSDXJMbk7fC3HSZuaN0rQaQKN270sVzp


https://drive.google.com/open?id=1xSDXJMbk7fC3HSZuaN0rQaQKN270sVzp

Grupy

Od SMOKa